Jūrinių konteinerių matmenys

Standartinių Jūrinių konteinerių išmatavimai: ilgis, plotis, aukštis pėdomis ir metrais
ibc konteineris 1000 l

20 Pėdų jūrinis konteineris

Išoriniai konteinerio matmenys, metrais
Ilgis, m 6.06
Plotis, m 2.44
Aukštis, m 2.59
Vidiniai konteinerio matmenys, metrais
Ilgis, m 5.90
Plotis, m 2.35
Aukštis, m 2.40
ibc konteineris 1000 l

40 Pėdų jūrinis konteineris

Išoriniai konteinerio matmenys, metrais
Ilgis, m 12.19
Plotis, m 2.44
Aukštis, m 2.59
Vidiniai konteinerio matmenys, metrais
Ilgis, m 12.03
Plotis, m 2.35
Aukštis, m 2.40

Vystantis transporto logistikai išpopuliarėjo Jūriniai konteineriai. Jie leidžia saugiai gabenti įvairių gabaritų krovinius ir užtikrina jų apsaugą nuo išorinių veiksnių. Be to, juos patogu perkrauti ir sandėliuoti, įmanoma gabenti tiek jūros tiek ir sausumos transportu neperkraunant krovinio ir taip užtikrinant greitesnį, patogesnį bei saugesnį transportavimą.

Istoriškai taip susiklostė, kad jūrinių konteinerių matmenys matuojami pėdomis. (Vieną pėdą sudaro 0.3048 metro) Todėl jeigu kalba eina apie jūrinius konteinerius ir matote tokius skaičius kaip 20 ar 40 – žinokite, jog tai konteinerio ilgis pėdomis. Būtent šių dydžių konteineriai yra patys populiariausi kuomet kalbame apie jūrinių konteinerių matmenis. Bet yra ir kitų, mažiau populiarių 10 pėdų, 30 pėdų bei 45 pėdų konteinerių.

Tačiau renkantis konteinerio išmatavimus svarbu atkreipti dėmesį ne tik į išotinius konteinerio parametrus, bet ir vidinius jo išmatavimus, kadangi būtent juo jų priklauso šio konteinerio talpa. Kai kuriais atvejais Jums gali rūpėti ne tik konteinerio matmenys bet ir svoris, todėl žinote, jog paprastai 20-ties pėdų konteineris sveria 2250 kg, o didesnis – 40-ties pėdų standartinio aukščio konteineris sveria maždaug 3640 kg.

Paprastai jūriniai konteineriai gaminami iš aukštos kokybės grūdinto plieno užtikrinančio gaminio tvirtumą, patikimumą ir atsparumą. Konteinerio konstrukciją sudaro specialus rėmas pagamintas taip, jog konteinerį būtų saugu kelti kranu bei patogu krauti vieną ant kito. Visas konteinerio sienas dengia 1.5 – 2 mm storio, gofruoto plieno lakštai.

Dauguma šių konteinerių yra standartizuoti bei aprašyti ISO-688 standarto kuris nuolat atnaujinamas bei papildomas tam, kad būtų užtikrinta kokybė, universalumas bei tvirtumas. Be pačių paprasčiausių yra ir specializuotų konteinerių, kurie nors ir turi vienodus išorinius gabaritus, gali pasižymėti tam tikromis papildomomis savybėmis leidžainčiomis gabenti specialių sąlygų reikalaujaunčius krovinius.

Tarptautiniu standartu apibrėžtos šios pagrindinės jūrų konteinerių rūšys kroviniams vežti:

1. Bendros paskirties konteineriai (Tinkami daugumai krovinių);

2. Ypatingos paskirties:
* Ventiliuojamieji konteineriai (turintys angas laisvam oro judėjimui);
* Open Top (atviru viršum. Dažniausiai dengti brezentu, tačiau lengvai pakraunami/iškraunami per viršų);
* Flat racks. Platformos sunkiems bei negabaritiniams kroviniams kurie gali išsikišti už taros ribų;

3. Specializuoti:
* Konteineriai – šaldytuvai. Turi termoizoliacine medžiaga dengtas sienas bei aktyvią šaldymo sistemą. Jungiami prie transporto piremonės energijos šaltinio. Skirti trumpo galiojimo produktams gabenti.
* Izoterminiai konteineriai (konteineriai gaminami tokiu principu, kaip ir jūriniai konteineriai-šaldytuvai, tik neturi šaldymo agregato);
* Konteineriai – cisternos. Naudojami kaip talpyklos skysčiams ir dujinėms medžiagoms;
* Konteineriai – narvai. Gyvūliams transportuoti.

Dar sutiksite tokias atžymas nuo kurių irgi priklauso jūrinio konteinerio išmatavimai:

DC (Dry Cube) – sausumos standartinis modulis;
HC arba HQ (High Cube) – padidinto aukščio konteineris;
PW (Pallet Wide) – padidintas dydis, adaptuotas standartinių palečių matmenims. Leidžia transportuoti iki 2-6 daugiau palečių.

Ignas Ginelis

Amber sea freight baltics